festivalsommarn är inte så lång bort

Nu börjar några festivaler med sin line-up till 2011 års festivaler.
Metaltown har släppt system of a down, parkway drive, soilwork och at the gates återförenas bland annat. Låter som utsålt i år igen tycker jag! Själv har jag vart på metaltown 2 gånger och jag älskar det. Lätt den bästa festivalen med grym mat, skönaste människorna och de bästa banden. Det enda som är surt är att det inte kan bli en campingfestival, om man inte vill tälta utanför på asfalten dvs.
Hade ju önskat att dom hade bokat Deftones, Blessthefall eller Tool. Deftones spelade ju aldrig på hulstfred förra året eftersom det lades ner, de spelade i Stockholm men nu är det dags att dom tar sig till Göteborg till metaltown eller kanske westcoast!

Peace and love har ju också rätt bra namn med som bland annat Kings Of Leon, The Sounds, The haunted, Kapten Röd och Oskar Linnros bland annat. helt okej namn men det enda som står ut tycker jag är ju kings of leon. De andra banden tilltalar inte mig så mycket. The sounds är rätt typisk festivalmusik och rätt många som bokar dom, kapten röd har man ju också sett ett par gånger så tycker dom borde satsa på att inte boka lika stora headliners som förra året med Jay-Z. Undrar fortfarande hur mycket dom fick punga ut för att få dit han. shit!
men rätt basic band med några få headliners hade nog vart det rätta enligt mig.
Men tror inte att det blir något p&l för mig i år ialafall, vi får se om de har lyckats boka mina drömbokningar men annars ser det rätt mörkt ut. Ligger så himla långt bort, gillar inte p&l så mycket heller var mer en Hultsfredmänniska.

Kommer verkligen att sakna Hultsfred i år asså, kan verkligen inte tänka mig festival utan att namnet hultsfred kommer in i diskussionen. Det var den bästa festivalen enligt mig trots alla rykten och smutskastningar. Och det var ju trots allt min första festival, det är minnen som jag aldrig glömmer och det var helt underbart. Nåt av det bästa i mitt liv.
Rest In Peace Hultsfred! <3

saknar



men ialafall hoppas jag på en riktigt bra festivalsommar snart och hoppas på att mina drömband ska entra metaltown! Hoppas också att bandsläppen värmer lite i vinter :D snart 2011 festivalsommar! WOHO



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0